به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جادهای استان مازندران، اصغر میرایی محمدی ضمن اشاره به اين مطلب اظهار داشت: میزخدمت در راستای اجرای ماده ۱۷ "تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری" شکل می گیرد که طی آن واحد هماهنگ کننده ای تحت عنوان میزخدمت باحضور کارشناسان مطلع در دستگاه ایجاد می شود تا مخاطبان برای انجام امور اداری خود، حتی المقدور از حضور در واحدهای داخلی دستگاه بی نیاز شوند.
وی افزود: مراجعان هنگام مراجعه به میز خدمت، درخواست خود را به همراه مدارک لازم به مسئول میزخدمت ارائه می نمایند و پس از مهلت تعیین شده، برای دریافت نتیجه درخواست خود بازخواهند گشت.
میرایی تصریح کرد: مهمترین دستاورد میزخدمت این است که ارباب رجوع درگیر فرآیند بررسی درخواست خود نخواهد شد و زمان کمتری برای دریافت خدمت صرف خواهد کرد.
میرایی محمدی از جمله منافع میز خدمت برای هر سازمانی را، ارتقای رضایت مشتریان و بهبود میزان اعتماد آنها به سازمان، بهبود حل و رفع تمامی درخواستهای ورودی به سازمان از سوی مشتریان و کاهش چرخه عمر حل و رفع آنها برشمرد و خاطر نشان ساخت : در این فرایند شهروندان میتوانندجهت تسریع درروندرسیدگی به مسائل خودبه متصدیان میزخدمت مراجعه کرده و از راهنماییهای آنان برای حل مشکلات خود بهرهمند شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع راهداري و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه از ارائه ده خدمت پر مخاطب در میز خدمت این اداره کل خبر داد و افزود : خدماتي چون ارائه موافقت اصولی برای احداث شهرک حمل و نقلی ، صدور موافقت اصولی برای احداث پایانه های عمومی بار و بازارگاه های الکترونیک حمل و نقل جاده ای ، صدورموافقت اصولی برای احداث مجتمع های خدمات رفاهی و تیر پارکها ، صدور و تمدید پروانه بهره برداری از مجتمع های خدماتي رفاهی و تیر پارک ها ، واگذاری تابلوهای تبلیغاتی، صدور حواله بار نامه، صدور پروانه صورت وضعیت ، صدور پروانه بهره برداری از شرکتهای حمل و نقل بین المللی و داخلی کالا و مسافر و موسسات و شعب، برگزاری آزمون و صدور مجوز تاسیس شرکتهای حمل و نقل بین المللی ، صدور مجوز حمل محمولات ترافیکی در میز خدمت این اداره کل ارائه می شود.